Kometáře


14.07.2006 13:17:   
Snad nejdiskutovanějším tématem mezi posádkami na letošní Bohemii je nový systém seznamovacích jízd. Pořadatel totiž nařídil, že maximální povolená rychlost při seznamovacích jízdách na rychlostní zkoušce je 50 km/h (a to jak v obcích, ta i mimo ně !!!). Při převzetí itinerářů dostala každá posádka zařízení k namontování do tréninkového vozu, které monitoruje pohyb jednotlivých aut s maximální přesností a hlavně vyhodnocuje jejich okamžitou rychlost. Opatření je to opravdu rozporuplné. Na jednu stranu chápu a rozumím obrovskému tlaku ze strany starostů zúčastněných obcí na to, aby při tréninku jezdily posádky přes vesnice pomalu a ohleduplně, ale na druhou stranu maximální rychlost 50 km/hod mimo obec je málo. Je i otázkou, zda pořadatel má vůbec právo nařídit nižší rychlost v běžném provozu, než je daná zákonem. Pořadatelé toto nařízení oddůvodňovali až ultimativním požadavkem starostů : chcete, aby se zde jela rz ? pak za námi přijďte s takovým řešením, ve kterém budeme spatřovat dostatečnou míru jistoty, že při seznamovacích jízdách nebude problém. A tak se z nutnosti zrodil nápad na spolupráci pořadatelů s firmou Sherlog, která tato zařízení do tréninkových vozů zapůjčila. Je fakt, že trénink proběhl bez havárií a naprostá většina posádek (s malou vyjímkou několika málo hříšníků) rychlost striktně dodržovala. Ale ze strany jezdců jsou jsou proti tomu vážné výhrady : výrazně se prodloužila doba tréninku - především ve středu jsme seděli v autě přes 12 hodin čistého času (to už po odečtu zastávky na oběd a u benzinek) a to při teplotách nad 30 stupňů bylo celkem náročné, o udržení koncentrace ani nemluvím. Ale asi největším problémem je to, že se jezdci víc soustředili na sledování tachometru, než nad přemýšlením nad rozpisem a erzetou. Jen doufám, že tento způsob tréninku nebude kompenzován větším počtem havárií na rz při závodě. Krátce shrnuto - takovýto systém proč ne, ale je třeba ho dovést k dokonalosti (mimo obec např. 90, zařízení, které akusticky upozorní na překročení rychlosti atd.) Jednoznačně musím vyslovit obrovskou pochvalu staviteli tratě za výběr rz. Mnoho nových a těžkých úseků a zařazení rz, které se jezdily před mnoha lety dělají z letošní Bohemky velice náročnou a krásnou soutěž. Nyní máme po tréninku a zcela poklidných a dobře zorganizovaných přejímkách a pomalu se přesuneme do Sosnové, kde budeme čekat na svůj start a současně se dívat na před námi jedoucí posádky (mělo by se startovat v opačném pořadí). Petr Řihák
údržba - správce: Jiří Řihák - Thran