Kometáře


10.08.2006 07:51:   
Středa Do Budapesti jsme vyjížděli v úterý odpoledne. Karel mě vyzvednul v Brně okolo čtvrté a pak jsme společně (my a Pech - Uhel) jeli přes Bratislavu do Budapesti. Cesta přes hranice a po dálnicích probíhala celkem v pohodě, jen jsme pro jistotu zastavovali na hranicích a kupovali dálniční známky a chvíli stáli ve "stau" za maďarskými hranicemi. Do Budapesti jsme přijeli okolo osmé. Po chvíli hledání jsme našli ředitelství a vyzvedli si itineráře (současně pro všechny české posádky = Trojan, Pech, Arazim, Štajf, Landa) a jeli se ubytovat do hotelu. Je s podivem, že i když většině českých posádek zařizoval ubytování pořadatel, tak každá posádka bydlí v jiném hotelu. Ještě večer dorazili ze Zlína Jirka Černoch společně s Petrem Novákem a po nich z Prahy Vojta Štajf a Dan Landa. Ráno jsme si díky velice podivnému časovému harmonogramu seznamovacích jízd mohli přispat. Na snídani jsme měli s Kájou sraz v 9 hod a v 10 hod se všemi před naším hotelem. Čekal nás víc jak 100 km přesun do sobotního centra soutěže Salgotarjanu, v jehož okolí se jedou 3 zkoušky. Všechny dost těžké a přitom každá z nich má malinko jiný charakter. RZ1 nám připomíná letošní chorvatsko, ale s rozbitějším povrchem, RZ2 je něco mezi Českokrumlovským Kohoutem a Púchovskou, resp. Bánovskou polookruhovou zkouškou (19,3 km) a RZ 3 je velice rychlý sjezd po široké silnici z kopce dolů. Všechny RZ jsme jeli všichni jen třikrát - zde jsou u některých zkoušek povolené čtyři průjezdy a u některých naprosto neomezeno. Z poslední rz jsme vyjeli již skoro za tmy a do hotelu v Budapesti jsme přijeli okolo desáté večer. Zítra nás čeká zcela volný den, který využijeme na kulturně-poznávací akce = něco mezi prohlídkou centra Budapesti a návštěvou obrovského aquaparku v blízkosti Hungaroringu. V pátek se od 7 ráno trénuje prolog v centru Budapesti a zkoušky na Hungaroringu, pak jsou na Hungaroringu přejímky a podvečer slavnostní start u budovy Parlamentu a prolog. Petr Řihák
16.08.2006 09:01:   
Čtvrtek a pátek : Ve čtvrtek jsme si opravdu užili volného dne návštěvou velikého Aquaparku v těsné blízkosti Hungaroringu. I na některých fotkách ve fotogalerii je vidět, že Kája Trojan s Vencou Pechem se přípravě na závody věnovali opravdu pečlivě a trénovali zatáčky na tobogánech a dokonce si vyzkoušeli i sestavení nové posádky Trojan-Pech na nafukovacím člunu. Odpoledne jsme věnovali krátké prohlídce centra Budapešti, která je opravdu velikým a pěkným městem. V pátek ráno jsme vstávali před sedmou, protože nás hned ráno čekal trénink prologu, který se jel v centru Budapesti. Byla to spíše jízda zručnosti nebo něco jako motokárová dráha mezi pneumatikami, ale na velice hladkém a klouzavém betonovém povrchu. Z prologu jsme přejeli na Hungaroring, kde nás již čekali naši mechanici se závodním autem, krátce jsme jim vysvětlili program dne a rychle šli ještě napsat dvě RZ, které vedly částečně po vlastním okruhu a částečně po jeho obslužných komunikacích. Střídavě jsme oba mechaniky i na RZ svezli, aby viděli na vlastní oči celý rozsáhlý areál Hungaroringu. Před polednem jsme celkem v poklidu absolvovali obě přejímky. Jediným mírným pozdvižením na přejímce byly pro techniky naše velké brzdy – chtěli vidět homologaci od nich se slovy, že to ještě nikdy neviděli. Po obědě jsme dokončili seznamovací jízdy na Hungaroringu a jeli všichni zpět do hotelu a připravovat se na prolog. Prolog odstartoval v 17 hod kategorií A8 včetně WRC a od 18 hod ostatní posádky jedoucí evropský pohár či maďarské mistrovství. Dosažený čas se nepočítal do vlastní soutěže, bylo to jen šou pro diváky, kterých tam bylo opravdu hodně. Možná právě proto jel Karel dost uvolněně a sám sobě pro radost a byl z toho absolutně nejrychlejší čas (a to i před WRC, které možná měli právě na tomto klouzavém povrchu problémy). Druhý absolutně skončil Dan Landa.
16.08.2006 09:01:   
Sobota a neděle : V sobotu ráno jsme měli nařízený budíček na strašlivých 5 hodin ráno, protože nás čekal přesun tréninkovým vozem do sobotního centra soutěže Salgotarjánu, který je od Budapešti asi 110 km. V sobotu se jeli třikrát tři RZ v okolí Salgotarjánu a potom ještě podvečer dvě RZ již na Hungaroringu. RZ to byly opravdu velice pěkné; první dvě kola byla na suchu a na třetí kolo začalo mírně pršet. Po sobotě jsme byli v rámci maďarského mistrovství (ovšem nepočítaje vozy A8+WRC) na 5. místě absolutně. Z našich byl Pech na 2. místě za Bútorem s S1600 Suzuki Ignis a za námi na 6. místě Arazim, který nás během soboty dokázal z počáteční ztráty okolo půl minuty stáhnout zpět na ztrátu 6,4 sec. Vojta Štajf musel odstoupit po problémech s diferenciálem (vyšrouboval se mu výpustný šroub a vytekl olej); Dan Landa měl problémy s převodovkou (vypadávali mu z ní rychlosti) a poslední kapku mu dala místní policie, která ho pro rychlou jízdu na přejezdu zastavila a protože neměl s sebou doklady od závodního auta, tak musel dlouho vysvětlovat a do následující časovky přijel 7 minut pozdě – což oba po problémech s převodovkou dorazilo tak, že odstoupili ze soutěže. Slovák Gavlák měl problémy s únikem oleje z motoru a do nedělní etapy již nenastoupil. Až v neděli ráno jsme vlastně pochopili celý systém soutěže. V sobotu večer skončilo maďarské mistrovství a proto do neděle již žádný maďar nenastoupil. Naopak ale nově odstartovali startovní čísla 200 a výše (něco jako sprint či přebor). Celkově z toho ale vznikly trochu zmatky, protože jako první si šel pro auto do UP Pech v 7:02, jako druzí my v 7:08 atd. – maďarští pořadatelé se asi neuměli večer zeptat maďarských posádek, zda budou v neděli startovat nebo ne. Vznikla z toho hektická situace, protože se nás snažili pořadatelé srazit těsně před startem první nedělní RZ na Hungaroringu, tím celé auto a hlavně pneu opět vychladli a hurá na start RZ. Tak jak jsem sobotní závodění chválil a to jak co do RZ, tak do fungování pořadatelů, tak v neděli to již bylo výrazně horší. Neustálé zmatky, časový harmonogram moc nefungoval, před některými RZ jsme museli čekat, protože ještě jezdili historici, atd. My jsme první kolo (dvě RZ na Hungaroringu a prolog ve městě, který se jel jako počítaná RZ) museli hodně závodit s Vencou Arazimem – Karel do toho šel s velikým nasazením, až tak, že nás to stálo jeden ráfek o obrubník a drobné oděrky od traktorových pneu v jednom retardéru, ale účel to splnilo, Arazimovi jsme odjeli na skoro 40 vteřin a tím byly karty rozdány. V posledních dvou kolech bylo vidět, že všichni již se snaží výrazně šetřit auta, pro která hlavně Hungaroring byl velice náročný – jak na motor, tak na převodovku a diferenciály a dojet v poklidu do cíle. Celkově mám z Budapešti smíšené pocity – na jednu stranu jsme dojeli celkově druzí v Mistrovství Evropy s koef. 10, ale na druhou stranu se již těším na jako obvykle výborně pořadatelsky zvládnutou Barumku. Petr Řihák
údržba - správce: Jiří Řihák - Thran