Kometáře


26.04.2006 21:10:   
Do Trenčína, kde jsme ubytovaní (uprostřed mezi dvěma centry soutěže - Púchovem a Bánovcemi) jsme přijeli včera, resp. dnes až po půlnoci, protože Karel se ještě včera odpoledne věnoval profesionálnímu "ladiči" motorů Mitsubishi, který seřizoval a kontroloval náš motor. Motor prošel po Hustopečských problémech (prasklá hlava válců) důslednou repasí u Vildy Loveckého. Ráno jsem vstával o půl sedmé a vyrazil do Půchova na ředitelství vyzvednout itinerář. Cestou zpět jsem telefonem vzbudil Karla, přezuli jsme tréninkové auto na slicky a vyrazili směr Bánovce trénovat tři tamní Rz. Musím konstatovat, že "Bánovecké" rz jsou opravdu těžké. Každá z nich je přitom zcela odlišného charakteru. Rz 2 začíná retardérem (spíše jízdou zručnosti) na parkovišti, pokračuje po trati závodu do vrchu Jankov vršok s ještě výrazným množstvím posypu po zimě a asi v polovině odbočí na krásnou a úzkou asfaltku. Tento velmi technický úsek mi hodně připomíná některé rz z rakouských soutěží. Rz 3 je celá vedena po krásné, ale široké silnici s množstvím mnohdy velice rychlých zatáček. Je to pěkná rz, roviny na ní skoro nejsou. Myslím si, že bude hodně vyhovovat S1600. Rz 4 byla dnes hodně mezi jezdci diskutována. Je to polookruhová zkouška o celkové délce přes 30 km. Celá je vedena po účelových lesních komunikacích velice různorodé kvality - od krásného asfaltu až po hodně rozbitou a po dnešní bouřce i rozblácenou šotolinu. Problém je v tom, že okruh, který se jede 2,5x měří cca 7km a dá se tedy předpokládat, že se na něm současně bude pohybovat až 10 aut. Je velice pravděpodobné, že na tak dlouhém okruhu se auta budou dojíždět a na úzké asfaltové nebo šotolinové vozovce prakticky neexistuje možnost předjetí (to i při snaze předjížděného). A to nemluvím o prachu a o případném třeba defektu nebo i horším problému nějaké posádky. Navíc některé šotolinové úseky budou pak velice rozbité po 9 průjezdech (3x3). Někteří jistě mohou namítnout, že např. na Semperit se šotolinový okruh běžně bez problémů jezdí,ale tam, na rozdíl od této rz, existuje řada možností na předjetí. Situace se jezdcům zdá natolik vážná,že Václav Pech i s jinými šli dnes na ředitelství tyto možné problémy konzultovat s ředitelem soutěže s návrhem nerušit rz,ale jet ji jako normální a ne polookruhovou. Uvidíme s jakým výsledkem. Do Trenčína jsme přijeli okolo 19 hod, rychle na večeři, sprcha, odpočinek a spánek. A zítra od 8 trénovat v okolí Půchova. Petr Řihák
27.04.2006 20:10:   
Dnes se mohli trénovat (= seznamovat se s nimi) tři rz v okolí Púchova. Jsou to dnes již klasické "púchovské" rz, které nejsou příliš technické, ale vynikají velice kluzkými asfalty, které kloužou i za sucha, natožpak za deště. Bohužel pořadatelé letos nedostali povolení na pěknou rz Domaniža a nahradili ji provizorně zcela neatraktivní (jak pro jezdce,tak pro diváky) rz Tunežice. Počasí bylo stejně jako včera pěkné a velice teplé s množstvím až bouřkou hrozících mraků - ale na rozdíl od včerejška nepršelo. Odpoledne jsme už měli volno. Byli jsme se podívat v servisu a potom společně s Vojtou Štajfem a jinými na startu shakedownu. To jsme ale možná neměli dělat, protože jsme všichni propadli depresi - snad všem ta auta jedou rychleji, než nám :)) Ale vážně, z hodně především zahraničních aut je vidět silné finanční zázemí. Petr Řihák
údržba - správce: Jiří Řihák - Thran