Kometáře


14.02.2006 17:03:   
Úterý : Musím začít poděkováním šumavským pořadatelům za jejich přístup jak k divákům, tak jezdcům a především spolujezdcům v oblasti zveřejnění přehledných mapek jednotlivých RZ na internetu. Při domácí přípravě na soutěž tyto informace všem velmi pomáhají. Dnes jsem přijel z Brna do Klatov před polednem (nádherné počasí na Vysočině, až -13 st.C), v klidu vyzvedl v Klatovech na ředitelství itinerář a čekal na Karla, který přijel krátce po obědě. Ve 14 hod jsme již stáli na startu první RZ z nedělní etapy. Všechny tři nedělní RZ jsme kontrolně projeli a shodli se, že si necháme další průjezdy až na co nejposlednější dobu, tedy na pátek dopoledne. Vzhledem k jejich stavu (kombinace sucha, ledu, sněhu, vody) se při předpovědi počasí, která hrozí velikým oteplením dají očekávat výrazné změny na trati. Na Boříkovech navíc ještě nebyl ani pluhem protažený známý retardér u nádraží. Zítra nás čeká Vimpersko - jsme zvědaví - od pořadatele přišla následující sms : SS 2/8, 3/9, 4/10, 5/11, 6/12, 7/13 - ok 100% snow+ice. Vypadá to slibně, jen aby to vydrželo. Petr Řihák
15.02.2006 18:55:   
Středa : Dnes jsme si dali za úkol dva průjezdy všech rz sobotní vimperské etapy. To se podařilo naštěstí bez závažnějších problémů. Hodně sobotních rz je staronových, resp. jsou to již z minulosti známé úseky, ale buč jinak poskládané nebo se jedoucí v opačném směru a proto jsem je museli znovu psát (nemohli jsme použít staré rozpisy). Největší starost nám dnes ale dělalo počasí. Bohužel to vypadá, že předpověč našim meteorologům vychází - přes den se postupně zatáhlo, výrazně oteplilo a v podvečer začalo vydatně pršet. Bylo vidět, jak sníh z rz mizí přímo před očima. Snad se to zlepší. Dnešní den ještě malinko zpestřila Policie ČR, která kontrolovala na rz dodržování zákazů použití pneumatik s hroty. Zcela neoficiálně se hovoří o zřízení dodatečných zón pro výměnu pneumatik, aby se v sobotu přejezd do Strakonic a zpět nejezdil na pneumtaikách s hřeby. A kdoví, co bude s nedělní etapou. Od pořadatele přišla sms, že rz Strážov bude celá chemicky ošetřena. Petr Řihák
16.02.2006 17:07:   
Čtvrtek : Už ráno v Klatovech bylo vidět, že v noci silně pršelo. Všude spousta vody a sníh skoro pryč. Dopoledne jsme vyrazili na třetí průjezdy vimperských RZ a bohužel ani tam se překvapení nekonalo. Sněhu výrazně ubylo. Celkově shrnuto: kdyby se závody jely dnes, tak to asi vypadá na jednu z nejtěžších soutěží, protože povrch je tvořen kombinací čistého uježděného ledu, rozbředlého sněhu, vysokých pevných kolejí ve sněhu, škváry, štěrku a vody a to vše se intenzivně střídá. Uvidíme, jaký bude další vývoj, dle předpovědi má být ještě zítra teplo, ale pak snad má zase začít sněžit. Počasí si s námi opravdu zahrává, protože dnes dopoledne jsem dostal z Brna několik sms, že v Brně napadlo hodně sněhu. Hned na první rz jsme měli malinkou rozcvičku, protože jsme tahali ze závěje tréninkové Subaru Vojty Štajfa - ale vše dobře dopadlo. Odpoledne nás čekal klatovský okruh. Seznamovací jízdy na něm byly malinko zdrženy, neboť hasiči pilně přečerpávali obrovskou kaluž vody, která se utvořila hned v první zatáčce po startu. Dnes večer mne ještě čeká formální přejímka na ředitelství. Zítra ráno máme technickou přejímku a po ní ještě pojedeme projet klatovské rz, abychom zjistili, jak výrazně se jejich povrch změnil. Petr Řihák
17.02.2006 12:28:   
Pátek : Ráno jsme bez problémů prošli standardní technickou přejímkou a potom si jeli naposledy ještě projet nedělní klatovské rz. Bylo vidět, že se na nich velice podepsalo teplo a déšť. Na Brod-Mladice je pod sněhem a ledem (spíše ledem) pouze část od startu do první kosy, jinak vše asfalt, včetně všech atraktivních horizontů. Na Boříkovech je všude asfalt mimo úzké cesty od první kosy v Mlázovech do Jindřichovic, kde jsou úzké asfaltové koleje mezi vrstvou ledu. A Strážov je celý bez sněhu. Problémem začínají být tekoucí potoky vody přes silnici, především v rychlých pasážích. Teč nás čeká po 13 hod slavnostní start a po něm klatovský okruh, který se tentokrát jede neobvykle 5x (což je podle mě až moc pro jezdce a auta, ale asi akorát pro diváky). Petr Řihák
17.02.2006 21:53:   
Na prolog bychom asi nejraději co nejrychleji zapoměli. První čtyři okruhy probíhali dobře, Karel jel výborně a podle mě i hodně rychle. Ale bohužel při nájezdu do posledního pátého okruhu, v době kdy jsme již brzdili z kopce do pravého odbočení do cílové rovinky, před nás dle mého názoru zcela chybně a neprofesionálně startér odstartoval Petáka. Toho jsme dojeli ještě před nájezdem do první pravé zatáčky po startu a do obrovské a hluboké kaluže vody jsme vjeli asi metr za ním. Ale z té kaluže už jsme za ním neodjeli, vycestovali jsme po tečně asi 50 m rovně na pole. Kupodivu jsme se z toho bláta asi po 20 vteřinách dostali zpět na trať, kde jsme ještě museli dát přednost právě projíždějícímu Vojtěchovi. Škoda. Mohlo to být daleko lepší, než 8. místo v PV se ztrátou 16,6 sec na Gassnera. Ale teprve zítra na vimpersku začne teprve ta správná rally ... Petr Řihák
18.02.2006 23:19:   
Sobota : Trať dnešní etapy byla velice různorodá a tím velice těžká. od sněhu, ledu, vyjetých kolejí, škváry, štěrku, až po množství tekoucí vody, která ale na posledních třech rz začínala opět mrznout. Prostě vše. O to více nás těší naše dnes dosahované časy. Karel se prostě dnes dobře vyspal a byl zdravě naštván včerejším problémem se startérem na prologu. Několik absolutně vyhraných rz a celkové třetí místo absolutně a druhé v PV těší. Dnes se nám dařilo, snad až na jedno naše chybné rozhodnutí ohledně volby pneumatik na 8 až 10 rz. Obuli jsme pneu bez hřebů, ale ukázalo se, ža na rz je přeci jen stále veliký podíl ledu a sněhu. Ale celkově s dnešní etapou naprostá spokojenost. Zítra nás čeká ještě 6 rz v okolí Klatov. Budeme se snažit udržet třetí místo absolutně - útočit na Achima Mortla je pravděpodobně přání z říše snů a tak především odolávat útokům od Gassnera. Držte nám palce. Petr Řihák
20.02.2006 17:13:   
Neděle : V poslední klatovské etapě to vypadalo, že si každý hlídá svoji pozici. Snad pouze s vyjímkou posádky Pech - Uhel, která se prodírala dopředu obdivuhodným tempem a nasazením. My jsme se snažili udržet si svoji pozici v celkovém pořadí. Ale jízda na jistotu je pro Karla snad to nejhorší, co může být, protože to obrovsky hrozí ztrátou koncentrace a tedy následného problému. Proto se snažil jet tak, abychom drželi krok s ostatními. O tom svědčí např. absolutní prvenství v 18 RZ. Nakonec vše dobře dopadlo, my dojeli do cíle na 3. místě absolutně a 2. v PV. Celkově letošní Šumavu hodnotím osobně jako jednu z nejtěžších soutěží, které jsem absolvoval. Takové střídání všech možných povrchů se tak často nevidí. Tak jak jsem na počátku chválil pořadatele za zveřejnění map jednotlivých rz na netu, tak se bojím, že jsem je přechválil. Dál v oblasti informovanosti posádek i diváků už moc nic nefungovalo. Počínaje zveřejněním startovních časů na internetu (nebyly vůbec) a konče naprostým embargem na poskytování průběžných výsledků v servisních zónách všem zúčastněným (myslím tím především členům jednotlivých týmů, kteří chtějí jednotlivé časy v rz přeposílat svým posádkám). Petr Řihák
údržba - správce: Jiří Řihák - Thran