Kometáře


31.05.2006 17:29:   
Všechny české posádky dorazily do jednoho hotelu v Zagrebu (kde měly od pořadatele zajištěné ubytování) již v pondělí večer. Jedinou vyjímkou byl Václav Arazim, který díky drobným zdravotním problémům přijel až v úterý večer. (U pořadatelů jsme Vaškovi domluvili individuální časový harmonogram pro seznamovací jízdy). Před mým odjezdem z Brna mě však naštěstí napadlo podívat se na místní předpověď počasí, která nevypadala vůbec přívětivě. Rychle jsem tak volal Karlovi, ať přezuje tréninkové auto ze slicků na sériové (mokré) pneu. Bohužel pro nás se předpověď zcela naplnila. Pršet začalo již cestou, doslova lilo celou noc i celé úterý. Na vlastní oči jsme viděli, jak se řeky a říčky (včetně zagrebské Sávy) začínají pomalu ale jistě vylévat ze svých břehů. Objevují se také lokální sesuvy půdy a na erzetách začínají přibývat veliké kameny, které se z prudkých svahů uvolnily. Dnes ráno bylo polojasno a tak to vypadá, že se počasí umoudřilo. Doufám jen, že voda v kraji i na rychlostních zkouškách nenapáchá výraznější škody. Včera jsme se s ostatními sešli okolo sedmé hodiny ranní na snídani a poté jsme se odjeli zaregistrovat do místního autoklubu v centru Zagrebu. Tím „my„ myslím žluté Evo 7 s Karlem Trojanem, červené Evo 9 s Václavem Pechem a malé červené Punto s Vojtou Štajfem, který mimochodem do Zagrebu přiletěl letadlem a zde si tohoto Fiata vypůjčil. V samotném Zagrebu jsme pak zápasili nejen se zacpanými ulicemi, ale i šíleným systémem jednosměrek. Přes všechny útrapy jsme se však nakonec do autoklubu dostali, zaregistrovali se a vyrazili na vložky. Rychlostní zkoušky zde jsou opravdu nádherné; nemluvě o pověstných chorvatských klouzavých asfaltech. Hodně mi připomínají rychlostky v Itálii, kde je spousta zatáček a žádné rovinky. Trochu nešťastné se nám však zdá spojení druhého a třetího testu, kdy mezi cílem RZ 2 (15 km) a startem RZ 3 (21 km) je cca 400 m!!!! Auta, ale hlavně brzdy se tak vůbec neochladí. Obzvlášť tady litujeme, že se nám ještě nepodařilo na Lancera sehnat veliké brzdy, protože např. RZ 8 je 10 km závod do vrchu ze Zagrebu do skoro 1000 m n.m., poté se zkouška láme a následuje cca. 10 km sjezd dolů zpět do Zagrebu. Včera jsme zvládli projet dvakrát RZ 1,2,3 a RZ 8,9,10 jen jednou. Do hotelu jsme přijeli přibližně o půl deváté večer a všichni jsme doslova padli do postele. Dnes jsme měli na programu druhé a třetí průjezdy a v podvečer nás ještě čeká trénink městské okruhové RZ 7. Hlavně doufáme, že se již počasí umoudří. Z INA Croatia Delta Rally Vás zdraví Petr Řihák z INA Croatia Delta Rally
01.06.2006 09:01:   
.......ve středu jsme se, na rozdíl od předchozího deštivého dne, probudili do nádherného slunečného rána s azurovou oblohou. Ale ihned, jakmile jsme po snídani vyjeli z hotelu, nám již první most přes výrazně rozlitou řeku Sávu připomněl včerejší lijáky. Zatím se ukazuje, že meteorologické zprávy, které dostávám z domova, se do puntíku vyplňují. A tak ,bohužel, se již dnes má počasí opět zkazit a v pátek má znovu pršet. Uvidíme. Poslední květnový den jsme jezdili opět spolu s Vaškem Pechem a Vojtou Štajfem. Většinou jsme jako prvního v čele vysílali právě Vojtu s Jiřím Černochem a to s průhlednou výmluvou, že jejich vypůjčený Fiat Punto je pomalejší, než naše Mitsubishi a tak oběma nebudeme ujíždět. Skutečný důvod ale byl ten, že se nikomu ze spolujezdců nechtělo jet jako prvnímu (přece jen v cizí zemi a neznámých podmínkách je navigace na přejezdech trochu složitější, než u nás) a je jednodušší, jen ze zadní pozice ledabyle kontrolovat a sledovat posádku před sebou. Dopoledne jsme zvládli druhé a třetí průjezdy sobotních erzet a odpoledne třetí průjezdy pátečních rychlostek. Rychlostní zkoušky jsou zde natolik dlouhé a přejezdy tak daleké, že jsme málem trénink v povoleném čase nestihli. Po 16 hodině jsme si zašli na vynikající obědo-večeři. Museli jsme vypadat opravdu velice hladově, protože např. Karel po deseti minutách jedení řízku prohlásil, že teprve teď se propracoval k jeho v českých restauracích obvyklé velikosti). Po „královské hostině„ jsme přejeli zpět do Zagrebu, podívat se na servisní zónu, která je po celou dobu na zagrebském výstavišti. Poté jsme odjeli trénovat městskou sedmou erzetu. Jedná se o pětkrát jedoucí se okruh - v podstatě na jedné veliké městské křižovatce. O tréninku jako takovém však nemohla být ani řeč, protože v době vymezené pro seznamovací jízdy byl ještě na oné křižovatce velice hustý provoz a většinu z doby strávené na okruhu jsme prostáli na červené. Jezdci se prostě trať při prvním průjezdu musí naučit a pak to ještě čtyřikrát přežít. Na hotel jsme se dostali až okolo osmé hodiny. Dnes nás čeká víceméně volný den, tvořený pouze přejímkami, shakedownem, který nepojedeme a večerním představením posádek. Z INA Croatia Delta Rally Vás zdraví Petr Řihák
02.06.2006 11:02:   
....... ve čtvrtek dopoledne jsme měli volno a tak jsem se domníval, že se konečně pořádně vyspíme a odpočineme si. Bohužel opak byl pravdou. Již ve středu večer se začaly šířit poplašné zprávy, že někteří mechanici vezoucí auta mají problémy na hranicích na vstupu do Chorvatska. Celníci po nich chtěli ATA karnet, který pochopitelně nikdo neměl vystavený. Zprávy se pomocí sms začaly konkretizovat a nebyly příznivé. Když přišla zpráva od Vildy Loveckého, že zkouší již čtvrtý přechod a stále se do Chorvatska nemůže dostat, začala mezi jezdci propukat panika. Zavolali jsme řediteli soutěže, který ochotně a neprodleně za námi na hotel přijel a snažil se situaci operativně řešit. Slíbil, že bude-li nejhůře, pak má dohodnuté, že se může přejet přes přechod, který byl však velmi daleko a navíc až po osmé hodině ráno. Mezitím dojeli Petákovi a Štajfovi mechanici k přechodu Krapina, kde se jim nakonec do Chorvatska úspěšně proniknout podařilo. Na základě této zprávy jsem ihned volal našim mechanikům (po půlnoci), kteří byli již v půli cesty v Maďarsku, abych změnil jejich naplánovanou cestu a poslal je na jiný přechod. Po páté hodině ranní mě probudila toužebně očekávaná sms, že jsou již v Chorvatsku a před osmou ráno dorazili k hotelu. Po nervózní noci jsme šli na snídani a kluky jsme nechali trochu odpočinout. Kolem 11:00 jsme se přemístili do servisní zóny, která je na rozdíl od mnoha jiných i českých soutěží, perfektně zorganizovaná. Každá posádka má jasně přidělené dostatečně prostorné místo (vyšší startovní čísla dokonce pod střechou). Po dvanácté jsme se přemístili na administrativní přejímku, které se na rozdíl od českých přejímek, musí zúčastnit oba členové posádky. Přítomen je i lékař, který oba členy posádky především vizuálně prohlédne. Poté jsme obdrželi obálku, kde na nás čekalo velice příjemné překvapení v podobě vráceného startovného spolu s přiloženým šekem na úhradu ubytování týmu v hotelu. I technická přejímka proběhla naprosto v klidu a bez problémů. Po přejímkách jsme přejeli zpět do hotelu, kde jsme si na pokoj objednali pizzu a po jídle jsme šli všichni odpočívat. Večer, ve 20:30, na nás ještě na náměstí čekal ceremoniální start, se soutěžním autem a v kombinézách. Dnes dopoledne v 10:00 nás již čeká ostrý start. Z INA Croatia Delta Rally Vás zdraví Petr Řihák
03.06.2006 10:48:   
Ráno bylo příjemné, že start byl až v 10 hod a mohli jsme se konečně vyspat. Počasí bylo ráno velice větrné a chladné, obloha silně zatažená, ale zatím sucho. Tedy to opět vypadalo na tu nejhorší pneumatikovou ruletu. Ale v tomto směru k nám počasí bylo přívětivé a začalo pršet ještě před startem - alespoň bylo jasno, které pneu zvolit. Ještě chvíli jsme čekali na místního Šebelja, který do poslední chvíle tajil, co obuje. Ale když jsme uviděli, že dává mokré pneu, jen nás to utvrdilo v našem rozhodnutí a obuli jsme mokré Matadory. A jak se ukázalo, byla to asi dobrá volba.Zdejší chorvatské rz jsou opravdu velice těžké; a za mokra to stojí za to. Velice klouzavé asfalty; nezapamatovatelné zatáčky; spousta obrubníků (i v lesích); z jedné strany strmý svah, na druhé straně hluboké rokle a již v prvním průjezdu místy hodně vytahaného štěrku. Karel jel sice s velikou mírou jistoty, ale i tak jsme byli překvapeni, jak nám místní (ale i někteří čeští) borci ujíždějí. Po prvním kole jsme byli na devátém místě absolutně. V druhém kole dnešních třech rz jsme chtěli se pokusit stáhnout náskok před námi jedoucího Arazima a Landy, ale zadní diferenciál našeho vozu byl jasně proti. Již hned na startu 4 rz se z něho začal ozývat nepříjemný zvuk. Po rz jsme pokračovali dál, s tím, že zkusíme nějak projet následující dvě rz a dostat se tak do servisu. Ale už asi po 2 km 5 rz se ozvala zezadu rána bylo jasné, že dál pokračovat nebudeme. Naštěstí se auto zastavilo v naprosto přehledném místě za výjezdem z jedné vracečky, takže nehrozilo žádné nebezpečí, že utrpí ještě jeho karoserie. Protože do cíle této etapy zbývaly pro nás ještě tři nedojeté zkoušky, což by při využití systému superrally znamenalo ztrátu 15 min, rozhodli jsme se do druhé etapy nenastoupit. Škoda. Ale snad vždy něco zlé je k něčemu dobré a třeba neodpadneme na Bohemce.Petr Řihák
údržba - správce: Jiří Řihák - Thran